FJÄLLRÄVEN

SPRING/SUMMER 2021

Dit jaar bestaat Fjällräven's nauwe samenwerking en

inspirerende vriendschap met de natuur al meer dan

60 jaar. De functionele, duurzame, tijdloze kleding

en uitrusting van het merk hebben een wereldwijde

aanhang opgeleverd, die zowel nederig als gemotiveerd

is. Onderzoek toont aan dat Fjällräven écht goed doet;

recente studies laten een duidelijk verband zien tussen

het vermogen van een product om lange tijd in gebruik

te blijven en de verminderde impact op het milieu. Dit

bevestigt waar Fjällräven voor staat, waarom het merk

op deze manier werkt en ernaar streeft om producten te

maken die jarenlang favoriet blijven.

ABISKO MIDSUMMER collectie

Voortbouwend op de succesvolle lancering van het Abisko

Midsummer programma introduceert Fjällräven nu meer

lichtgewicht, ventilerende, vochtafdrijvende, sneldrogende en makkelijk op te bergen producten. De producten voldoen stuk voor stuk aan de hoge normen die Fjällräven stelt op het gebied van duurzaamheid en creëren een veelvoud aan sterke en veelzijdige alternatieven voor iedereen die van de natuur houdt. Er is extra focus gelegd op Fjällräven's innovatieve en lang bewezen outdoorstof, G-1000.

De collectie is verkrijgbaar in een breed scala aan uitvoeringen, van de lichte en luchtige G-1000 Air Stretch tot het durabele en slijtvaste G-1000 HeavyDuty. De verschillende uitvoeringen dragen enkele gemene delers, zoals de hoogwaardige en nieuwste toepassingen op het gebied van trekking, duurzaamheid en de mogelijkheid om de uitrusting aan te passen met Greenland Wax, voor specifieke behoeften en veranderende weersomstandigheden.

Een effectief en zeer nuttig staaltje aanpassingsvermogen,

dat elke uitrusting uiterst capabel houdt - pad na pad, jaar na jaar.

ABISKO LITE TREKKING JACKET W

ABISKO LITE TREKKING JACKET M

ABISKO MIDSUMMER ZIP OFF TROUSERS W

ABISKO MIDSUMMER ZIP OFF TROUSERS M

HIGH COAST HYDRATIC COLLECTIE

In het voorjaar en de zomer van 2021 introduceert Fjällräven de nieuwe waterdichte High Coast Hydratic lijn met een buitenzijde vervaardigd uit 100% gerecyclede polyamide en een pfc-vrije impregnering voor dagelijks gebruik, altijd en overal. Door toevoeging van de High Coast Hydratic lijn verbreed Fjällräven het aanbod van duurzame, weerbestendige kledingstukken voor outdoor enthousiastelingen. Het assortiment bestaat uit waterdichte, geventileerde en opvouwbare jassen en broeken met een 2,5-laags constructie van 100% gerecyclede polyamide met pu-coating, pfc-vrije impregnering en een unieke print van de Zweedse kunstenaar Erik Olovsson aan de binnenzijde.

HIGH COAST HYDRATIC JACKET W

HIGH COAST HYDRATIC TROUSERS W

HIGH COAST HYDRATIC JACKET M

HIGH COAST HYDRATIC TROUSERS M

GREENLAND COLLECTIE

Het begon allemaal met een expeditie naar Groenland, enkele ontevreden ontdekkingsreizigers en de pioniersgeest van Åke Nordin. Een stof, die Åke ooit had overwogen te gebruiken voor een tent, maar voor die functie te zwaar was gebleken, bleek het perfecte materiaal voor een jas te zijn. Het enige dat moest worden verbeterd voor de expeditie naar Groenland, was de waterbestendigheid van het materiaal. Hij dacht terug aan zijn tijd als skischansspringer op Paradiskullen en herinnerde zich hoe hij aan de start bovenop de heuvel op zijn beurt wachtte. Terwijl hij met de andere skiërs wachtte, waxten ze niet alleen hun ski’s, maar ook hun zitvlak om vocht en kou te weren en zo het gure winterweer op afstand te houden. 

 

Waarom niet hetzelfde proberen met het materiaal voor zijn jas? Het befaamde G-1000 materiaal, de Greenland Jacket en de Greenland Wax waren geboren. De rest is geschiedenis. 

OVER FJÄLLRÄVEN

Fjällräven is één van de meest klassieke outdoorbedrijven in Zweden en ook een van de toonaangevende leveranciers van outdoorkleding en -uitrusting in Scandinavië. Het bedrijf is in 1960 opgericht door Åke Nordin in het kleine noordelijke stadje Örnsköldsvik en heeft al decennialang dezelfde focus om het outdoorleven voor mensen te vergemakkelijken. 

De kleding, rugzakken, tenten en slaapzakken van Fjällräven zijn zowel functioneel als duurzaam, en worden door outdoorliefhebbers over de hele wereld gewaardeerd. Sommige artikelen zijn in de loop der jaren echte klassiekers geworden, zoals de Kånken rugzak uit 1978. Deze rugzak behoort vandaag de dag tot de meest verkochte producten van Fjällräven. Andere voorbeelden zijn de Greenland Jacket, de eerste jas van Fjällräven uit 1968, en de Expedition Down Jacket uit 1974. 

We mogen rustig stellen dat Fjällräven het outdoorleven in Zweden mede vorm heeft gegeven. Samen met de Swedish Tourist Association en de Swedish Outdoor Association, hebben de innovatieve tenten, slaapzakken, rugzakken en outdoorkleding van Fjällräven ertoe bijgedragen dat meer en meer Zweden in de jaren 60 en 70 tijd buiten gingen doorbrengen. 

Vandaag de dag worden de producten van Fjällräven in meer dan 70 landen verkocht, zowel in de winkels van Fjällräven in China, Korea, Nederland, Noorwegen, Zweden en de VS als via retailers. In 2013 werd hieraan nog een online store gevoegd. 

Fjällräven spant zich in om verantwoord om te gaan met mensen, wilde dieren en het milieu, en moedigt anderen aan om ook te ontdekken hoe leuk het outdoorleven is. Fjällräven Classic en het winterevenement Fjällräven Polar zijn de twee grootste internationale evenementen die het bedrijf organiseert om mensen op andere wijze de natuur te laten ervaren, kennis van het milieu en outdooractiviteiten bij te brengen. 

Meer persinformatie pr@imagepr.nl

PRESSDAYS SPRING/summer 2021